15 Şubat 2014 Cumartesi

Beyaz Kedi-Holly Black


Orijinal Adı:The white cat
Yazar: Holly Black
Yayınevi : Dex
Çevirmen :Yiğit Değer Bengi
Sayfa Sayısı: 290
Seri Adı : Lanet işleyiciler
Seri Sıralaması :1
Tür : Fantastik,genç-yetişkin



Mini Yorum: uzun zamandır merak ettiğim bir seriydi.Adana Tüyap fuarında görüp aldım-fuar postunu da bi ara yayınlayacağım-sonunda okudum.Erkek karakterin ağzından anlatılmış kitap,anlatımı da biraz ilginç,her zaman rastlayabileceğiniz ögeleri barındırmıyor fakat güzeldi :)sevdim sanırım :)


Holly black ın anlatımını spiderwick güncelerini okurken az çok anlamıştım.Akıcı bir yazısı var ayrıca hayal gücüne hayran kaldım güzeldi :) Baş kahramanımız Cassel 17 yaşında normal olmaya çalışan ama asla normal olamayacak olan bir delikanlı.Normal olamayacak çünkü tüm ailesi 'işleyici'.İşleyiciler çeşitli şeyleri değiştirebiliyorlar ve bunun için size çıplak elleriyle ya da ellerinin çıplak minik bir parçasını size değirerek sağlayabiliyorlar.Birkaç çeşit işleyii var.Hafıza,rüya,duygu,beden,ölüm,şans ve dönüşüm.Dönüşüm işleyici pek yok ama sadece 10 yılda bir doğuyorlar en çok şans işleyiciler var :) Birini işleyerek size aşık olmasını sağlayabilirsiniz onu dönüştürebilirsiniz mesela bir kurbagaya ya da onu öldürebilirsiniz,hafızasını değiştirebilirsiniz.Ama yapmamanız aslında sizin yararınıza çünkü 'geri tepme' dedikleri bir olay var.Birini öldürmek içiz işlediğiniz vucudunuzdan bir parça ölüyor,önce parmaklar.Yada birine birşey unuttumaya çaıştıgınızda kendi anılarınız yok oluyor ve hatırlayamıyorsunuz,böyle kötü yan etkiler mevcut.

^^
Cassel 17 yaşına kadar ailesinde bazı konularda dışlanmış,bunun sebebini işleyici olmamasına bağlıyor.Çünkü işleyiciler kendinden olmayanlara sır vermıyor.Ve cassel aslında kendinden nefret ediyor çünkü bir cinayet işlediğinizden emin.Kitap hakkında yeterince bilgi verdk sıra geldi hissettklerime.Karakterlerin çoğundan nefret ettim özellikle casselın kız arkadaşlarından ya da sevdiği kızlardan diyeyim,ama sanırım düşününce ailesinden daha çok nefret ettiğimi anlıyorum -.-.akıcı bir romandı ama sanırım biraz soğuktu.Daha iyi fikir sahibi olabilmek için serinin devam kitaplarını da okuyacağım zaten merak da ediyorum :D
3.5puan (5üzerinden) 
sevgiler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder